inför ditt besök

FAQ

Här får du svar på de vanligaste frågorna så att du kan förbereda din vistelse hos oss.

Bokningsbekräftelse

Din bekräftelse kommer via e-post direkt efter att du genomfört din bokning.

Ombokning

Ta kontakt med receptionen för eventuella ändringar i din bokning, såsom att uppdatera antalet personer eller byte av datum. Observera att du tyvärr inte kan genomföra ändringar själv efter att bokningen har slutförts.

Avbokning


De avbokningsvillkor som gäller varierar beroende på den valda prisnivån vid bokningstillfället. Du hittar specifika villkor för din bokning i den e-postbekräftelse du får skickad till dig.

Incheckning & utcheckning

Incheckning från kl. 15.00
Utcheckning senast kl. 11.00

Tillgänglighetsanpassning

För oss är det viktigt att säkerställa att alla våra gäster känner sig välkomna och bekväma under sin vistelse hos oss. Vi strävar efter att vara tillgängliga för alla genom att kontinuerligt arbeta med tillgänglighetsanpassningar. Vi välkomnar feedback och strävar efter att fortsätta förbättra vår tillgänglighet för att säkerställa att alla känner sig välkomna och bekväma under sin vistelse hos oss.

Läs mer om våra tillgänglighetsanpassningar här

Bagagerum

Bagagerum finns till ditt förfogande före och efter din vistelse.

Wifi

Fritt trådlöst internet finns i alla våra rum och publika ytor.

Roomservice

Vi erbjuder Roomservice mellan kl. 07.00-00.00 (01.00).

Frukostbuffé

Vår ekologiska frukostbuffé ingår i vistelsen för dig som har bokat hotellrum. Har du inte bokat hotellrum men vill äta vår frukostbuffé är priset 195 kr.

Öppettider:
måndag-fredag: kl. 06.30-09.30
lördag-söndag: kl. 07.30-10.30

Allegria Spa & Retreat

Entré till Allegria Spa & Retreat ingår inte i vistelsen. Priset för dig som är hotellgäst varierar är 295 kr beroende på vilken dag och tid du väljer. För dig som inte är hotellgäst finns möjligheten att boka dagspa. Entrépriset varierar då mellan 295 kr-495 kr beroende på dag.

Öppettider:
måndag-torsdag: kl. 09.00-21.00
fredag: kl. 09.00-23.00
lördag: kl. 08.00-23.00
söndag: kl. 08.00-21.00

Parkering?

Vi samarbetar med Parkeringshuset Duvan, ca 100 meter från vår huvudentré, 250 kr/dygn. Där finns även där finns även laddplatser för dig med elbil. Vi erbjuder platser i Parkeringshuset Duvan. Boka din parkeringsplats i samband med din logibokning eller ta kontakt med info@hotelfratelli.se eller ring 054-88 55 00 så hjälper vi dig.

Strykjärn eller steamer

En steamer finns på alla rum. Önskar du hellre ett strykjärn finns det att låna. Fråga i receptionen så hjälper de dig.

Hårtork

Hårtork finns på varje rum

Badrock & tofflor

Badrock och badtofflor finns att låna.

Kan jag ta med min hund/katt till hotellet?

Ett antal rum specialanpassade finns för hund/katt. Tillgängligheten behöver checkas med bokningen.

Har du glömt något på rummet?

Har du glömt något under din vistelse hos oss, ring eller maila oss så hjälper vi dig att leta. Det vi vill veta är vad du har glömt, namn, datum och helst ditt rumsnummer.

Kontantfritt hotell

Hotel Fratelli är ett kontantfritt hotell. För oss som arbetar på hotellet innebär det en säkrare arbetsplats och vi får mer tid till våra gäster. För gäster och besökare innebär det en trygghet genom en snabb och säker betalning. Vi tar emot alla vanliga betal- och kreditkort. Kontakta oss om du har frågor.

Fakturering

Vi har en minimigräns på 5 000 SEK för fakturering och all fakturering ska godkännas innan ankomst. Undantag kan förekomma för specifika företagsavtal. Avgifter kan tillkomma. Det är inte möjligt att betala via faktura som privatperson.